Ett steg mot sajten

Eftersom jag fortfarande inte har hittat ett vettigt ämne att skriva om fortsätter jag min resa genom bloggportalens lista över de populäraste bloggarna. Turen har kommit till nummer 4 i ordningen och där hittar vi en norsk blogg(?) av någon anledning. Trots att tårtan ser utomordentligt smaskig ut går jag direkt vidare. Är det nåt jag inte tål, då är det norrmän på svenska topplistor. Det brinner jag verkligen för, och hade det inte varit ett väl snävt ämne hade hela sajten handlat om det istället. Det är något jag har arbetat för länge, sedan -99 faktiskt. Just att ta bort norska sajter från svenska topplistor. Innan -99 var det norska artister jag arbetade för att få bort från Bagen, Tracks och ibland från MTV. Oftast till ingen lycka alls, men annars kanske det hade vart ÄNNU fler norskor och norrmän på våra listor. Nu ångrar jag nästan att det inte blev en pokersajt av det hela, jag blir väldigt upprörd av sånt här. Väldigt upprörd. Har inte norrmännen egna topplistor att ligga på? Är inte detta VÅR fjärdeplats?

norge-stoppar-bistand

 

En kommentar på “Ett steg mot sajten

Lämna en kommentar